فیلم سینمایی زیر نظر 2022-02-12
فیلم زیرنظر دانلود و تماشای آنلاین با بالاترین کیفیت فیلیمو
فیلم بلند سینمایی و اولین اثر مجید صالحی در مقام کارگردان، محصول سال 1397ش. نقشهای اصلی این فیلم طنز را رضا عطاران، امیر جعفری و مهران احمدی بازی کردهاند. زیر نظر از 4 دی 1398 به صورت گسترده در سینماهای ایران اکران شد و با وجود زمان کوتاه اکران (به دلیل تعطیلی و کمرونقی سینماها بر اثر شروع پاندمی کرونا) توانست با فروشی بالغ بر 9 میلیارد تومان جزو 10 فیلم پرفروش سال قرار بگیرد.
(عکس کاور) جک واوترز توسط امیر راضی تغییر کرد
این فیلم به دلیل پرداخت عمیق به مسائل اجتماعی و سیاسی در وقت خود، به یکی از آثار ماندگار سینمای ایران تبدیل شده است. تقابل میان شخصیتها و فضای پرتنش داستان، "آژانس شیشهای" را به یکی از درخشانترین فیلمهای مربوط دفاع مقدس تبدیل کرده است. فیلم سینمایی زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی محمد شایسته از صبح امروز توسط موسسه هنر اول در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. پرویز پرستویی یکی از برجستهترین و شناختهشدهترین بازیگران سینمای ایران است که با تواناییهای بینظیر خود در ایفای نقشهای متفاوت، به یکی از نمادهای بازیگری در ایران تبدیل شده است.
در تاریخ سینمای ایران، هنرپیشههای زیاد و باکیفیتی وجود دارند که هنوز اسمشان را در این لیست مشاهده نکردهاید. فرامرز قریبیان، رضا کیانیان، لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی، پرویز فنیزاده، گلشیفته فراهانی، جمشید مشایخی، محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، رضا عطاران، اکبر عبدی، فریبرز عربنیا، ابوالفضل پورعرب و... خسرو شکیبایی یکی از ستارگان درخشان سینمای ایران بود که با بازیهای ماندگار خود در تاریخ سینما جاودانه شد. او با استعداد و حس بازیگری خود توانست نقشهای مختلفی را به بهترین شکل ایفا کند و در قلب مخاطبان باقی بماند. پیمان معادی یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که با حضور در فیلمهای متعدد، جایگاه ویژهای در سینما پیدا کرده است.
شایعه برتر حضور بازیگران مشهور جهان در سینمای ایران
البته این فیلم نسبت به بسیاری از فیلمهای موزیکال دیگر، موسیقی را به شکلی ملایم بهکار بردهاست. درواقع در این فیلم شما کمتر شاهد قطعات موسیقی طولانی و خستهکننده خواهیدبود. اما در عوض تکیهکلامهای کوتاهی که به صورت آوازی توسط بازیگران اجرا میشود در فیلم، فراوان است و این بههیچوجه زننده نیست. همانطور که میدانید آریانا گرانده خواننده معروفی است، که تعداد قابلتوجهی از بزرگان موسیقی او را موردتحسین قرار دادهاند. در این فیلم این خواننده جوان و زیبا تمام توان خود را برای خواندن آهنگهایی که بنا به گزارشها آوازشان به صورت زنده در صحنه فیلمبرداری ضبط شدهاست، به کار میبندد.
وی اولین فعالیت سیمایی خود را در سال 1372 شروع کرد و در بسیاری از مجموعههای تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون طنز بازی کرده است. او خیلی زود با شخصیت مجید دلبندم مشهور شد و این روند با برنامههای دیگر ادامه پیدا کرد. صالحی تاکنون تجربه کارگردانی چندین اثر مانند سالهای دور از خانه، آشتی کنان، نیش، موج و صخره و… را داشته، ولی فیلم زیر نظر اولین تجربه کارگردانی او در سینما است. مجید صالحی از افراد نامآشنای کمدی ایران است که در بسیاری از سریالها و فیلمهای طنز مطرح کشورمان بازی کرده است. او که اخیراً در کارگردانی نیز مشغول فعالیت شده، پس از ساخت مجموعه نمایش خانگی سال های دور از خانه، اقدام به ساخت فیلم زیر نظر کرد، که تا زمان حضور بر روی پرده سینماها با فروش خوبی مواجه شد.
یا شاید بهتر بود این داستان در قالب یک مینیسریال پرداخت شود تا کارگردان بتواند با حوصله به مضامینی که میخواهد رسیدگی کند. این فیلمساز برداشتی را از داستان کلاسیک به تصویر کشیدهاست، که با حوصله شخصیتها را معرفی میکند. دلایل وجودی شخصیتهای اصلی را توضیح میدهد و نشان میدهد که چرا هر کدام به آنچه که در نهایت هستند تبدیل شدهاند.
مرد میانسالی به نام محسن ( رضا عطاران ) در نبود همسرش، امید ( امیر جعفری ) را به خانه دعوت کرده است. در حالی که همسر او قصد بازگشت به منزل را دارد، محسن متوجه می شود که مبل سوراخ و همین مسئله باعث بروز اتفاقاتی می شود. رضا عطاران امیر جعفری مهران احمدی سروش جمشیدی و آزاده صمدی بازیگران زیر نظرهستند. صدای غنی و مخملی سینتیا اریوو زیر بار طرد شدن و تمسخرهای الفابا میشکند. الفابا که بیشتر توسط پدرش طرد شده و توسط دیگران موردتمسخر قرار میگیرد، از دوران کودکی به بعد با تفاوتهایش مبارزه میکند، یک مشکل وجودی که او را منزوی و عملا در یک حباب سبز استعاری محصور میکند. این یکی از مواردی است که سینتیا اریوو در همان اوایل با نوع بازی و فیزیک بدنی و انزوای قابللمس خود نشان میدهد.
سینمای کشور ما به مرور با آثار برجستهای مانند بچههای آسمان و طعم گیلاس به سطح جهانی نزدیک شد و با آخرین آثار فرهادی به اوج رسید و به جایزه اسکار هم دست یافت. در این مطلب، به مرور ۱۰ فیلم، ۱۰ کارگردان و ۱۰ بازیگر برتر تاریخ سینمای ایران خواهیم پرداخت و به تحلیل افتخارات و تاثیرگذاری آنها خواهیم پرداخت. فیلم زیر نظر ثابت کرده که یک بازیگر و کمدین دوستداشتنی مثل مجید صالحی الزاما یک کارگردان خوب در عرصهی سینما – حداقل فعلا – نیست. زیر نظر شاید برای قشر نوجوان، یک اثر به شدت سرگرمکننده باشد اما این فیلم، با نمایش حجم بسیار بالایی از هجو و هزل فرصت تبدیل به یک اثر خوب و سزاوار تحسین را از دست داده است. فیلم زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی رامبد و جوان و محمد شایسته، زمستان گذشته اکران شد و از تابستان امسال به سینمای خانگی آمد. فیلم زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی و تهیهکنندگی محمد شایسته و محصول سال ۱۳۹۷ است.
بهترین و پرفروش ترین فیلم های سال ۲۰۱۷ جهان
رخشان بنیاعتماد از برجستهترین کارگردانان زن سینمای ایران است که به دلیل پرداختن به مسائل اجتماعی، بهویژه مشکلات طبقه فرودست، شناخته میشود. آثار او ترکیبی از سینمای مستند و داستانی است و بسیاری از فیلمهایش مورد تحسین منتقدان قرار گرفتهاند. آژانس شیشهای یکی از مهمترین فیلمهای سینمای ایران به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا است که به موضوع پیامدهای جنگ ایران و عراق در جامعه پس از جنگ میپردازد.
و فیلم همچنان مضامین اصلی را که گاهیاوقات به ضرر خود میبیند، کنار میگذارد. احساس بیکفایتی و نامطلوب بودن الفابا پس از چندین تغییر شخصیتی قابلتوجه، کمتر ملموس و متقاعدکننده میشود. علیرغم ادای آن بهعنوان یک فیلم نوآورانه از یک متن کلاسیک، کمتر زمانی در تماشای شرور بیننده از نوآوری در سینمای اقتباسی شگفتزده میشود. شاید اگر میشد فیلمنامه هوشمندانهتری برای بکارگیری این شوخیها در نظر گرفت، فیلم زیر نظر میتوانست از کمدیهای مفرح سالهای اخیر سینمای ایران باشد. نویسنده فیلم سینمایی ایرانی زیر نظر در عین حال میخواسته هرآنچه که در نظرش جذاب میآمده را در فیلم بگنجاند.
کمدیهایی که معمولا هیچ حرف خاصی برای گفتن ندارند و با چنگ زدن به ابتداییترین مسائل سینمایی، فقط میخواهند بفروشند. فیلم زیر نظر دومین همکاری رامبد جوان و محمد شایسته است که توانسته رتبه سوم را در اکران آنلاین به دست آورد. در ادامه بعد از خلاصه داستان و معرفی بازیگران، به نقد و بررسی فیلم زیر نظر خواهیم پرداخت. این فیلم از دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سامانه های وی او دی اکران آنلاین اش را آغاز می کند.
زیر نظر در تمامِ مدت زمان تقریبا ۹۰ دقیقهای خود، فاجعه نیست و بیننده در آن اوایل ماجرا، با ذوق و شوق داستان را دنبال میکند؛ چرا که او از ساختمانی که محسن و امید در آن حضور دارند، آشنا نیست و اصلا بیننده اطلاعی ندارد که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. به خاطر همین بیاطلاعیهاست که کشش داستانی در ابتدا بسیار بالاست و بیننده از دنبال کردن محسن و امید لذت میبرد؛ به خصوص تلاشهای امید (بخوانید حماقتهای امید!) برای پوشاندن سوراخ مبل. نکتهای که فیلم زیر نظر را جالبتر میکند، شخصیتپردازی امید است. بخش عمدهی این اتفاق به تلاشهای خودِ امیر جعفری برمیگردد و کاملا مشخص است که مجید صالحی نتوانسته (یا شاید هم اصلا تلاشی نکرده) از شخصیتهای اصلی داستان، بازی درستی بگیرد. با این اوصاف، گل سر سبدِ تیم بازیگری فیلم زیر نظر را باید امیر جعفری دانست که اصلا به رضا عطاران مجالی برای خودنمایی نمیدهد. در حقیقت فیلم، تنها از جنبهی بازیگری به امان خدا رها نشده و نقش کارگردان، به صورت کلی در روند نمایش داستان به هیچ عنوان محسوس نیست.
در حقیقت با وجود این فیلم ما باید بهعنوان مخاطب زمان بیشتری را صرف درک عمیقتری از پیشینه الفابا کنیم و بفهمیم چرا او نسبت به وضعیت اسفناک حیوانات در از، تا این اندازه نگران است. ما باید بفهمیم که چرا الفابا که در طول این فیلم تا این اندازه مهربان و بیآزار است، در نهایت به جادوگر بدجنس غرب تبدیل میشود، که هیچکس برای مرگ او سوگواری نمیکند. در فیلم همچنین توضیح داده میشود، که چرا گلیندا بهعنوان جادوگر خوب معرفی میشود.
علاوه بر نامهای پرافتخار و بزرگی که پیش از این مطرح شد، شایسته است از کارگردانان بزرگی چون مرحوم کیومرث پوراحمد، علی حاتمی، پوران درخشنده، کیانوش عیاری، شهرام مکری و... رایان بینگهام از زندگی در خارج از چمدان برای کارش لذت میبرد، در سراسر کشور سفر ...
فیلم فیلم در تاریخ ۴ دی ۱۳۹۸ در سینماهای ایران اکران شدهاست اما پس از شیوع ویروس کرونا این فیلم پس از فیلم خروج و طلا سومین فیلمی است که از نماوا و فیلیمو بهصورت آنلاین بهاکران درآمد. بهروز وثوقی یکی از برجستهترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است که با نقشآفرینیهای تاثیرگذار در فیلمهای کلاسیک سینمای ایران شناخته میشود. بازیهای او از عمق احساس و قدرت بینظیری برخوردار است که همچنان در ذهن مخاطبان باقی ماندهاند. آزاده صمدی نیز همراه با بازیگران دیگری در فیلم سینمایی زیر نظر در نقش گیتی نقش آفرینی کرده است. اون بازیگر سینما و تلویزیون است که با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بیپایان به شهرت رسید. از آثار او میتوان به پشت بام تهران، 50 کیلو آلبالو و طبقه هسّاث اشاره کرد.
این شخصیت بهعنوان نشانگر تفاوت عمل میکند، تفاوتی که ممکن است کودکان را ترسانده باشد، اما دیگرانی را هم هیجانزده کردهاست. با گذشت زمان، شهر از داستانهای دیگری را خلق کرد، از جمله فیلم جادوگر که بهعنوان یک اثر موزیکال با بازیگران کاملا سیاهپوست اقتباس شدهبود، جایی که سیدنی لومت آن را با دایانا راس در نقش دوروتی و مایکل جکسون در نقش مترسک کارگردانی کرد. اما فیلم شرور محصول 2024 مستقیما به تفاوت نژاد نمیپردازد و به بینندگان واگذار میکند که با آن درگیر شوند یا نه.
شما می توانید مجموعه ای از انسانها را در فیلم بیابید که ضریب هوشی شان در کمترین میزان ممکن قرار دارد با این توضیح که وقتی صحبت از سوراخ میشود آنها باهوشترین و پیگیرترین افراد هستند! زمانی که فیلم در یک سوم پایانی ظرفیت شوخی های سوراخی اش ته می کشد، یک موضوع کاملاً پرت دیگر را به فیلم اضافه می کند که کوچکترین ارتباطی با روند قصه ندارد و مسئله فاجعه بار اینکه این داستان در نهایت به حال خود رها می شود بی آنکه به سرانجام رسیده باشد! در وضعیتی که این روزها، سینمای ایران به علت گسترش بیماری مسری و خطرناک کرونا، بدترین روزهای خود را سپری میکند، اولین فیلم سینمایی بلند مجید صالحی، زیر نظرِ نماوا و فیلیمو رنگ اکرانِ آنلاین را به خود دید. فیلم زیر نظر، در نگاه اول ایدهی خوب و جالبی دارد، اما هر چقدر که داستان به جلو حرکت میکند، مخاطب به تدریج پی میبرد که زیر این نقاب به ظاهر جذاب، چیز دیگری وجود ندارد. فیلم زیر نظر مثل ماشینهای وارداتی و بهدردنخورِ چینی است که شاید شکل و شمایل دلفریبی داشته باشد، اما از جنبهی فنی یک فاجعه محسوب میشود. شرور محصول سال 2024، اولین قسمت از یک اقتباس دو قسمتی است، که بخش دوم آن قرار است در نوامبر 2025 اکران شود.
فیلم با برخوردهای شخصیتها و رازهایی که آشکار میشود، تبدیل به یک تراژدی عمیق میشود. به گزارش خوبو، زیر نظر یکی از فیلمهای طنز سینمای ایران است، که پیش از شیوع ویروس کرونا با استقبال خوبی در گیشه مواجه شد. مردی به خانه برمیگردد و میبیند که مبل خانهاش توسط دوست معتادش سوختگی پیدا کرده و سوراخی اندازۀ بند انگشت روی آن هویدا شده است.
از بازیگرانی که در این فیلم کمدی به ایفای نقش پرداختهاند میتوان رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، آزاده صمدی، سامیه لک و امیر نوری را نام برد. یکی از لذتهای پایدار داستان جادوگر شهر از از زمان پیدایش، که مانند فیلمهای ساختهشده در هالیوود قدیم بینقص است، ترکیبی از سادگی روایی و درخشش ذاتی سینمایی آن است. این ویژگی تقریبا در تمام اقتباسهای اثر دیده میشود، چون ماهیت داستان جادوگر شهر از همین است. مانند بسیاری از تولیدات بزرگ استودیویی، اولین فیلم محصول سال 1939 هم غرق در دریایی از چهرههای سفید است، که تنهایی و تمایز چهره سبز، بامزه و شاید تمسخرآمیز همان جادوگر بدجنس غرب، برجسته میشود.
نکته دیگری که مخاطب را دلسرد میکند، تقسیم داستان به دو فیلم است. درحقیقت فیلم فاصله زیادی با یک اثر اقتباسی موفق دارد، هرچند بههیچعنوان نمیتوان از نقاط قوت آن چشم پوشید. با این وجود وقتی شما بهعنوان فیلمساز به سراغ برداشت از اثری میروید که در فرهنگ عام جایگاه ویژهای دارد، باید تمام توان خود را بهکار گیرید.
غیر از بازیگران عوامل دیگری هم به بار دراماتیک فیلم کمک کرده و احساسات مخاطب را برمیانگیزانند. بسیاری از قطعههای موسیقی هم در طول فیلمبرداری به صورت زنده اجرا شدهاند و این به بازیگران اجازه دادهاست، تا اجرای طبیعی، احساسی و خارقالعادهای داشتهباشند. درحقیقت برای یک فیلم موزیکال که بر اساس داستان جادوگر شهر از ساخته شدهاست، این فیلم احساسات زیادی را به جریان میاندازد. فیلم شرور بهشدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ بهخصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند. مخاطبان انتظار زیادی برای اکران و تماشای این فیلم کشیدند؛ اما در بیشتر موارد، انتظارات آنها برآورده نشد. زمان نمایش فیلم شرور دو ساعت و چهل دقیقه است و این اثر را خستهکننده میکند.
گلیندا از مادام موریبل میخواهد که به او هم درس جادوگری بدهد ولی مادام هیچ استعدادی در او نمیبیند. الفابا یک دختر طردشده با رنگ سبز و لباسهای تیرهرنگ است و گلیندا یک دختر شاد با لباسهای روشن. درواقع در اینجا فقط شخصیت این دو نیست که با هم در تضاد هستند، پالت رنگی فیلم در ابتدا میدان نبردی بین رنگ سبز پوست الفابا و رنگ صورتی لباس گلیندا است. اما جلوههای بصری که در ابتدا گیجکننده بهنظر میرسند، با پیشرفت فیلم، هماهنگی پیدا میکنند. صحنهای در جنگلی پر از پوشش خزهای از گیاهان و گلدستههایی از شکوفههای ظریف و گلگون وجود دارد، که سرسبز و دوستداشتنی است و میدرخشد و این یکی از چندین پیروزی قابلتوجه برای بخش طراحی تولید، به رهبری ناتان کرولی است. سینمای ایران با حضور کارگردانان و بازیگران برجستهای همچون اصغر فرهادی و فیلمهایی چون جدایی نادر از سیمین، جایگاه ویژهای در تاریخ سینما داشته و دارد.
اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال شهر دایناسورها به همراه نقش + داستان و تصاویر
بچههای آسمان موفق شد تحسین جهانی را جلب کند و اولین فیلم ایرانی باشد که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان میشود. شوخیهایی که در فیلم شاهدشان هستیم بیشترشان مضحک و شبیه شوخیهایی هستند که در یک دورهمی بین اهالی سینما مورد استفاده قرار گرفتهاند؛ شوخیهای کلامی نه چندان جالب و مواردی که از این دست محسوب میشوند. از شوخیهای فیلم که بگذریم به داستان آن میرسیم که بسیار عجیب و غریب و با موضوعی بسیار ساده و پیش پا افتاده (سوراخ شدن مبل خانه محسن) شروع میشود و بر حول همان موضوع میچرخد که جذابیت چندانی برای بیننده ندارد.
مجید نوربخش
گویا عوامل و بازیگرها هر کدام بسته به سلیقهی خودشان، وظایفی برای خود تعیین و سپس به انجام آنها تن میدهند. در فیلم زیر نظر حدود 13 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان زیر نظر را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. درست است که کارگردان در این فیلم، یکی از موزیکالهای بزرگ زمان ما را ساختهاست، که یک سفر خیالانگیز به سرزمینی رویایی است، اما گاهی خودش هم فراموش میکند که در چه دنیایی زندگی میکند.
امیر جعفری در نقش امید
ابتذال را اگر با غلط املایی و به شکل ابتزال هم بنویسید، باز همان معنا را میدهد. مهم نیست فیلم زیر نظر چقدر توانسته ایدهی متفاوتتری نسبت به دیگر آثار کمدیِ این روزهای سینمای ایران ارائه دهد، واژهی ابتذال در اولین اثر مجید صالحی، وارد تعریف جدیدی میشود. امیر جعفری در این فیلم نقش امید را بازی میکند که به خانه دوستش محسن میآید و هنگامی که در حال استعمال دخانیات بوده باعث سوراخ شدن مبل مورد علاقه همسر محسن میشود. امیر جعفری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و از آثار او میتوان به اکسیدان، بیگانه، ساعت 5 عصر، زاپاس و… اشاره کرد. این گفته معروف که آنجا که سخن از گفتن بازمیماند، موسیقی آغاز میشود؛ در فیلم موزیکال شرور کاملا مشهود است. اگر از طرفداران بزرگ موسیقی و فیلمهای موزیکال هستید، بدونشک از تماشای شرور لذت بیشتری خواهیدبرد.
فیلمهای پیشنهادی
فیلمهای او اغلب به چالشهای زنان در جامعه سنتی ایران میپردازند و گاهی با حواشی و ممنوعیتهایی همراه بودهاند. فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی، یک درام ایرانی است که در سال 2011 (1389) منتشر شد. داستان فیلم حول یک زوج میچرخد که در پی تصمیمات شخصی و اجتماعی خود، با بحرانهایی در خانواده و جامعه روبهرو میشوند.
اگر صدای زیر نظر بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم زیر نظر یعنی فرشید احمدی آشنا میکنیم. داریوش پیرو طراحی صحنه فیلم زیر نظر را انجام نموده و زهره رحمانی طراحی لباس فیلم زیر نظر را انجام داده است. عظیم فراین چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم زیر نظر را برعهده داشت. جلوههای ویژه میدانی فیلم زیر نظر نیز توسط فرزاد میکائیلی انجام شده است.
شهاب حسینی یکی از بازیگران محبوب و توانمند سینمای ایران است که با حضور در آثار مختلف، توانسته خود را به عنوان یکی از برجستهترین بازیگران سینما معرفی کند. او با بازیهای درخشانش در فیلمهای معتبر، جوایز قابل توجه زیادی کسب کرده است. اصغر فرهادی یکی از برجستهترین کارگردانان سینمای ایران است که به دلیل داستانپردازیهای پیچیده و شخصیتسازیهای عمیق شناخته میشود. او با آثارش در زمینه درامهای انسانی و اجتماعی توجه بسیاری را در سطح جهانی جلب کرده و موفق به کسب جوایز معتبر بینالمللی شده است. مسعود کیمیایی از تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایران است که با فیلمهایش ژانر گانگستری و اجتماعی را در سینمای کشور پایهگذاری کرد.
شخصیت گرانده اولین کسی است که جادوگر سبز رنگ را همانطور که هست میبیند؛ یک زن جوان به شدت آسیبدیده که آرزوی تعلق داشتن دارد. همچنین فرصت بیشتری هم برای ایجاد ارتباط و درک نوع رابطه و دوستی بین گلیندا و الفابا در این فیلم وجود دارد. در فیلم شرور همچنین شخصیتها نوعی واکنش عاطفی از خود نشان میدهند، که کاملا توسط مخاطب احساس میشود. این شخصیتها با کمک بازی خوب بازیگران، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و کاملا ملموس است؛ هرچند که در یک دنیای جادویی جریان دارد.
قصههای فرعی در فیلم سینمایی زیر نظر به حدی ناپخته هستند که وصلههایی ناجور محسوب شده و تنها زمان اثر را افزایش دادهاند. در لحظاتی از داستان دو شخصیت اصلی بر سر قطر و یا طول و عرض آن دعوا کرده و درباره جزئیات آن بحث میکنند و در سکانسی دیگر، شخصیت همسایه با تماشای سوراخ یاد نامزد سابق خود میافتد! در واقع هر آنچه که در پیکرهی فیلمنامه فیلم زیر نظر وجود دارد، بهنحوی به «سوراخ» ارتباط پیدا میکند و به حدی در رقم زدن ابتذال افراط به خرج داده که بهراحتی میتواند مخاطب را بُهت زده کند. تمام شخصیتهایی که در فیلم زیر نظر حضور دارند، یک بیمار جنسی محسوب میشوند و حتی یک انسان عادی در طول فیلم یافت نمیشود. فارغ از جنس شوخی های فیلم، باید این نکته را هم اضافه کرد که فیلمنامه زیر نظر پرت و از رده خارج است.
همچنین این اثر در انتهای سال 1398 در فهرست پرفروشترین آثار تاریخ سینمای ایران، بعد از فیلم ساعت 5 عصر (مهران مدیری)، در جایگاه سی و سوم قرار داشته است. زیر نظر در شمار کمدیهای بیمحتوای دو دهۀ اخیر قرار میگیرد که بنایشان بر شوخی و در این فیلم غالباً بر شوخیهای جنسی گذاشته شده است. این فیلم اولین اثر از مجید صالحی در مقام کارگردانی است که تهیه کنندگی آن برعهده محمد شایسته بوده است. "زیر نظر " فیلمی با حضور رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی، سروش جمشیدی، امیر نوری و ...
او با نگاهی ویژه به جنگ و تأثیرات آن بر زندگی انسانها، فیلمهای قابل تأملی ساخته که همواره مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. غیر از فیلمهایی که اسامی آنها تا کنون مطرح شده است، قطعا آثار فوقالعاده دیگری نیز در تاریخچه سینمای ایران وجود دارند. از آثار قبل انقلاب مانند سوتهدلان و قیصر تا فیلمهای مدرن دیگر سعید روستایی که ابد و یک روز و برادران لیلا هستند. علاوه بر فیلمهای مذکور میتوان به فیلمهایی چون باشو غریبه کوچک، اجارهنشینها، رنگ خدا، مادر، کلوزآپ و... از نکات جالب فیلم اول مجید صالحی میتوان به حضور رضا پرستش در مقام بازیگر اشاره کرد، وی که به دلیل شباهت خود به بازیکن مطرح فوتبال جهان به لیونل مسی ایرانی مشهور است حالا مثل بسیاری از چهره های مجازی وارد سینما و عرصه بازیگری شده است.
پیتر دینکلیج صدای دکتر دیلاموند، پروفسوری که بز هم است را بازسازی میکند. در روند داستان شخصیتهای شرور سعی میکنند صدای حیوانات را از بین برده و آنها را اسیر کنند. داستان تا جایی پیش میرود که قدرتهای منحصربهفرد الفابا مشخص میشود و او به نیت بد اطرافیان بهظاهر خوب خود پی میبرد. البته اینجا پایان داستان نیست، چون در اوج روایت، فیلم به پایان میرسد و باید منتظر ساخت و اکران بخش دوم آن باشیم.
متاسفانه فیلمنامه ابوالفضل کاهانی علیرغم پتانسیلهای زیادی که برای تبدیل شدن به یک کمدی منسجم و پُر مغز داشته، به مجموعهای از شوخیهای پراکنده منجر شده که تقریباً همگی آنها جنسی هستند و بصورت واحد در بستر فیلمنامه به نمایش در میآیند. علی نصیریان یکی از بزرگترین بازیگران تئاتر و سینما در ایران است که با اجرای نقشهای متنوع و عمیق شناخته میشود. عباس کیارستمی یکی از معتبرترین کارگردانان سینما بود که با آثارش به سینمای ایران در سطح جهانی عزت و جایگاه داد.
مجید مجیدی
پس از شیوع ویروس کرونا، این فیلم به سومین فیلمی تبدیل شد که در سایتهای دانلود فیلم و سریال فیلیمو و نماوا اکران شد. فیلم ایده جالب دیگری هم دارد که اتفاقاً در راستای موقعیت اولیهاش میتوانست به اثر عمیق و در عین حال جذابی تبدیلش کند؛ شکسته شدن ناخواسته تکتک وسایل خانه محسن در حالی که میخواهد سوراخ شدن مبل را جبران کند. این ایده ثانویه، با پرداخت و نتیجهگیری بهتر، به فیلم منسجمتر و البته جفنگتری تبدیل میشد و در عین حال به زیرمتن عمیقتری هم دست پیدا میکرد و البته به همان تعابیری میرسید که در بالا گفته شد.
این اثر با بازیگران مشهور توجهات زیادی را جلب کرد و در سطح بینالمللی نیز موفقیتهایی کسب نمود. فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی و نویسندگی او و غلامحسین ساعدی در سال ۱۳۴۷ ساخته شد. این فیلم در قالب موج نوی سینمای ایران یکی از آثار برجسته محسوب میشود که توجه بینالمللی را جلب کرد. داستان آن حول محور مش حسن و گاوش میچرخد و ساختار آموزندهای دارد. در واقع اگر قرار است پنبه چیزی را بزنیم، همیشه نباید مشت را نمونه خروار بگیریم و سروته ماجرا را یکی کنیم. فیلم سینمایی زیر نظر اولین تجربه سینمایی مجید صالحی است که در ژانر کمدی و خانوادگی میباشد.
در اینجا مخاطب انتظار دارد که روند داستان تغییر بزرگی داشته و اتفاقی هیجانانگیز را نشان دهد، اما درحقیقت هیچ اتفاق مهیجی نمیافتد. درواقع فیلم شرور هماناندازه که میتواند در بعضی جنبهها و بخشهایش مخاطب را جذب خود کند، در بعضی از قسمتها شما را پس میزند و این اشکال بزرگ فیلم است. درحقیقت فیلم میتوانست کوتاهتر باشد و بعضی از بخشهای اضافه از آن حذف شود.
رضا عطاران به عنوان شخصیت اصلی داستان، همان ارژنگ صنوبر فیلم «نهنگ عنبر» است که از آن فیلم به اینجا منتقل شده و به این ترتیب، سازندگان چندان زحمتی برای پرداخت شخصیت رضا در فیلم زیر نظر به خرج ندادهاند. امیر جعفری که وضعیتی به مراتب بغرنجتر از عطاران دارد، مستقیماً و بدون کم و کاستی از فیلم «اکسیدان» به اینجا آمده؛ بطوریکه تکه کلامها و نحوه گویش، رفتار و تمام آنچه که در اکسیدان از او دیده بودیم، در اینجا نیز قابل رویت است. در لحظاتی از داستان دو شخصیت اصلی بر سر قطر و یا طول و عرض آن دعوا کرده و درباره جزئیات آن بحث می کنند و در سکانسی دیگر، شخصیت همسایه با تماشای سوراخ یاد نامزد سابق خود می افتد! در واقع هرآنچه که در پیکره فیلمنامه « زیر نظر» وجود دارد، به نحوی به ” سوراخ ” ارتباط پیدا می کند و به حدی در رقم زدن ابتذال افراط به خرج داده که به راحتی می تواند مخاطب را بُهت زده کند. تمام شخصیت هایی که در « زیر نظر » حضور دارند، یک بیمار جنسی محسوب می شوند و حتی یک انسان عادی در طول فیلم یافت نمی شود.
در ادامه نشان داده میشود که، هم الفابا و هم گلیندا تازه وارد دانشگاه شیز شدهاند. اگرچه الفابا بهعنوان دانشجو در این دانشگاه ثبتنام نکردهاست، اما آنجا است تا به خواهر کوچکتر و معلولش کمک کند. اما معلم سختگیر دانشگاه شیز یعنی مادام موریبل با بازی میشل ییوی متکبر و افسانهای که از محدودیتهای صوتی خود عبور میکند، پتانسیلهای بالقوهای را در الفابا میبیند.
داستان درباره پسربچهای است که دفتر دوستش را به اشتباه برداشته و تلاش میکند آن را به او برگرداند. این فیلم در جشنوارههای مختلف مورد تحسین قرار گرفته و جوایزی همچون پلنگ برنزی جشنواره لوکارنو را دریافت کرده است. محسن مردی متاهل اما رفیق باز است که در نبود همسرش به دوست خود امید زنگ میزند و او را به خانهشان دعوت میکند. این دو رفیق که قصد خوشگذرانی داشتند ناگهان باخبر میشوند که همسر محسن قصد بازگشت به خانه را دارد و محسن متوجه میشود که مبل مورد علاقه همسرش توسط امید سوراخ شده و همین سرآغاز داستانی پرماجرا برای آنها است. اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت میکند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه میشود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده میشود.
او در کارنامهاش موفقیتهای فراوانی دارد و به عنوان یکی از بازیگران برجسته سینمای ایران شناخته میشود. داریوش مهرجویی یکی از برجستهترین و تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای ایران است که آثارش معمولاً به مسائل اجتماعی، فرهنگی و فلسفی پرداخته و در کنار آن شخصیتهای انسانی پیچیدهای را به تصویر کشیده است. او با استفاده از داستانهای ماندگار و سبکهای مختلف فیلمسازی، نقشی کلیدی در شکلگیری سینمای ایرانی داشت. ابراهیم حاتمیکیا یکی از برجستهترین کارگردانان سینمای ایران است که آثارش معمولاً با مضامین ملی، مذهبی و اجتماعی همراه است.
{برنامه بازی های هفته هشتم لیگ برتر ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ فوتبال ایران
|}فیلم سینمایی زیرنظر به تازگی به شبکه نمایش خانگی آمده و مخاطبان میتوانند از طریق خرید نسخه فیزیکی به تماشای آن بنشینند. شما میتوانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. مجید مجیدی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است که با فیلمهای انسانی و احساسیاش، مورد توجه بینالمللی قرار گرفته است. او با آثارش مانند «بچههای آسمان» توانست سینمای ایران را در جوایز معتبر جهانی مطرح کند. فیلم خانه دوست کجاست؟ به کارگردانی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۵ است و بخشی از سهگانه کوکر کیارستمی محسوب میشود.
{سایر فیلمهای برتر تاریخ سینمای ایران
|}هرکسی که انتظار دارد کارگردان به این تصاویر روح بدهد، همانطور که پیتر جکسون با سرزمین میانه در حماسههای ارباب حلقهها پیش میرود، بدونشک ناامید خواهدشد. در حقیقت شرور، تصاویرش و کل فیلم، بدونشک بزرگ و مهم هستند، اما اغلب کمعمق هم هستند. این فیلم توجه بیشتری از ما نمیخواهد و حس کنجکاوی ما را درباره جهان خود برنمیانگیزاند.
این در بحث تولید تا حدودی مزیت است، اما وقتی به مخاطب میرسد، میتواند خستهکننده باشد. همچنین جمعیت از اساس تودهای خالی از احمقها هستند، که بهراحتی تحریک میشوند و نسبت به یک بحران متزلزل هستند. در همین حال، ما همچنان منتظر هستیم تا شخصیتهای اصلی ظرافتی از احساسات را بهنمایش بگذارند، چیزی ظریف و انسانی، چیزی که ما را وادار کند فراتر از جایگاه آنها به عنوان نماد، فکر کنیم. در بخش انتهایی فیلم که قرار است الفابا وردهای جادویی را بخواند و چالشی که با جادوگر شهر از و مادام دارد، روایت کمی خستهکننده میشود.
چراکه مخاطب از شخصیتها و روایت اصلی تصاویر زیادی در ذهن دارد که بههیچعنوان نمیخواهد خراب شود. البته اگر بگوییم فیلم شرور این تصویر را خراب کرده، بیانصافی است اما، میتوانست بهتر نشان دادهشود. در آخر اینکه، با وجود ایراداتش، فیلم شرور همیشه سرگرمکننده است، نه فقط به این دلیل که برداشتی از داستان جادوگر شهر از است. در این فیلم همچنین تماشای شخصیتهای رنگارنگ و نامتعارف در حال آواز خواندن، رقصیدن و گاهی پرواز در هوا بدون لباس ابرقهرمانی، سرگرمکننده است.
او با ایفای نقشهای متفاوت و حضور در پروژههای بینالمللی شناخته میشود. نوید محمدزاده (زاده ۱۷ فروردین ۱۳۶۵) بازیگر توانمند ایرانی است که با بازی در فیلمهایی چون مهم و مدرن ایرانی شناخته شده است. وی برای نقشآفرینی در این فیلمها موفق به دریافت چندین جایزه از جمله سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.
فیلم شرور فروش بالایی در گیشه داشته و بعضی از جنبههای آن، نظر مثبت منتقدان را بهدست آوردهاست. یک نکته خاص درباره این فیلم بازی و آواز خواننده جوان آریانا گرانده است. باوجود اینکه این هنرمند از کودکی در آثار سینمایی و تلوزیونی زیادی بازی کردهاست، شرور به او درخشیدن در یکی از نقشهای اصلی فیلم را پیشنهاد میدهد. فیلمی که در آن بیشتر از هر زمان دیگری دامنه وسیع آوازی و صدای آریانا گرانده شنیده میشود. اما جدای از این موضوع، آیا این موزیکال متفاوت ارزش تماشا دارد؟ در این مقاله مایکت قرار است فیلم شرور را بیشتر معرفی و بررسی کنیم. در واقع هرآنچه که در پیکره فیلمنامه زیر نظر وجود دارد، به نحوی به “سوراخ” ارتباط پیدا میکند و به حدی در رقم زدن ابتذال افراط به خرج داده که به راحتی می تواند مخاطب را بُهت زده کند.
این تصویر بهطور اساسی، تضاد قابلتوجهی با صدای آواز خواندن بسیار رسا و جذاب او ایجاد میکند، که پنجرهای را به روی وجود درونی او باز میکند. صدا و آوازهای سینتیا اریوو هم در فیلم شرور به یک برگ برنده تبدیل شدهاست. درحقیقت این از جمله مواقعی است که مخاطب میتواند راحتتر با شخصیت غریب الفابا ارتباط برقرار کند. اینجاست که با وجود منزوی بودن الفابا و این موضوع که او نمیتواند با دیگران ارتباط برقرار کند، از طریق موسیقی و آواز خواندن بهراحتی احساسات خود را نشان میدهد. عزتالله انتظامی معروف به آقای بازیگر یکی از بزرگان سینمای ایران است که با بازی در آثار برجسته و شخصیتپردازیهای عمیق، تأثیر زیادی در تاریخ سینما و تئاتر کشور داشته است. آثار برجسته انتظامی باعث شده است تا این هنرمند محبوب و مشهور به عنوان دست کم یکی از پنج بازیگر برتر تاریخ سینمای ایران شناخته شود.
فیلم سینمایی زیر نظر از مجموعه بازیگرانی همچون رضا عطاران، امیر جعفری و سروش جمشیدی استفاده میکند؛ تیمی که پیش از این هم شاهد نقشآفرینیشان در کمدیها بودهایم و مخاطبان سینمای کمدی به هیچ وجه با آنها غریبه نیستند. از بازیگران فیلم زیر نظر میتوان به رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامینفر، سروش جمشیدی، مهران احمدی و… اشاره کرد که یک ترکیب فوقالعاده از کمدینهای معروف و بهنام ایران را تشکیل دادهاند. ابوالفضل کاهانی نویسندگی فیلم سینمایی زیر نظر را بر عهده داشته است.
فیلم سینمایی درخونگاه
فیلم سینمایی در حال اکران
فیلم سینمایی دریا کنار
فیلم سینمایی درام
فیلم سینمایی درباره الی
فیلم سینمایی در مورد مواد مخدر
فیلم سینمایی در آغوش درخت
فیلم سینمایی در مورد داعش
فیلم سینمایی دریاچه کادو
فیلم سینمایی آموزش همسرم 2016