برنامه نویسی انیمیشن
روش ساخت انیمیشن کوتاه و 7 نرم افزار برتر جالب آموز
برای مثال هنگامیکه شکلی روی canvasکشیده میشود، ثابت میماند. برای متحرک کردن آن، ترسیم مجدد آن شکل و هر چیزی که قبل از آن شکل ترسیم شده است، لازم خواهد بود. ترسیم مجدد فریمهای پیچیده میتواند زمانبر باشد و عملکرد آن به طور قابلتوجهی بر اساس سرعت پردازش کامپیوتر متفاوت است. تغییرات گستردهای در کدهای بالا انجام نشده است و فقط با اضافه شدن فراخوان requestAnimationFrame، تابع animateقبلی به نوعی حلقه انیمیشن جذاب تبدیل شده است. این حلقه اکنون به صورت پویا دایره آبیرنگ را با هر بهروزرسانی فریم، ۱۰ پیکسل به سمت راست حرکت میدهد. فریم ریتِ یک انیمیشن، تعداد عکسها (یا فریمهایی) است که در مدت یک ثانیه نمایش داده میشوند.
و تنظیماتی است که میتوانید در نرم افزار انیمیشن تنظیم کنید. پویانمایی یا انیمیشن، هنر جان بخشیدن به اشیاء بیجان یا شخصیتهای مصور / سه بعدی است.انیمیشن با نمایش سریع تصاویر متوالی یکی پس از دیگری (برای ایجاد توهم تحرک تصویر) ایجاد میشود. از برنامه Adobe Spark Post iOS برای ایجاد ویدیو های کوتاه با متن و عکس های متحرک از طریق انتخاب یک الگو و سفارشی کردن آن به کمک سبک های انیمیشن سازی موجود ، استفاده کنید. در حال حاضر، فقط می توانید به ویژگی انیمیشن در تلفن همراه تان دسترسی داشته باشید، نه در برنامه دسکتاپ. اگر به دنبال یک نرم افزار انیمیشن بسیار ساده و ابتدایی برای ایجاد پست های ویدیویی برای رسانه های اجتماعی هستید ، Adobe Spark می تواند به شما کمک کند تا این کار را مستقیما از طریق تلفن همراه تان انجام دهید. مثلاً اگر به پیادهروی میروید، به پادکستهای مرتبط با برنامهنویسی گوش دهید یا اگر پشت کامپیوتر هستید، چند دقیقه وقت بگذارید و کدهای کوتاهی تمرین کنید.
بخاطر اینکه این بُردها داستان را روایت میکردند به آن “استوریبرد” گفته شد. نزدیک بودن یا دور بودن دوربین از سوژه در این مرحله مشخص میشود؛ حرکت دوربین و احساساتی که توسط آن منتقل میشود نتیجهی جمعبندی در این بخش است؛ ریتم فیلم و هر سکانس در این مرحله تعیین میگردد. خلاصه اینکه به قول آلفرد هیچکاک “همه فیلم شما در این مرحله و روی کاغذ ساخته میشود! ”میگویند هیچکاک برای تمامی فیلمهایش از طراح استوریبرد استفاده میکرده و اعتقاد راسخ به تصمیمگیری بر مبنای استوریبرد داشته است. چرا که کارآمدی داستانگویی خود را میتوانست با کمترین هزینه بررسی کند. مزیت دیگری که استوریبرد دارد این است که میتواند داستان را از ذهن شما بیرون بکشد و به بقیه هم نشان دهد.
ما در مقاله ای به صورت کامل در رابطه با استوری بورد توضیحاتی را ارائه دادیم.با اینحال یک خلاصه ای از آن این مبحث مهم در انیمیشن سازی را مجددا شرح خواهیم داد. با این حال ، با توجه به تعداد افراد ، استعدادها و زمان مورد نیاز برای تولید یک انیمیشن ، تغییرات اگر در مراحل آخر و یا اواسط کار اتفاق بیوفتد بسیار پرهزینه است. این تغییرات بر نقاط مختلف تولید تأثیر می گذارد ، بنابراین شما باید این را در نظر بگیرید و در مورد تخصیص بودجه هوشمندانه عمل کنید. هر چه بیشتر در پیش تولید خرج کنید ، برای مراحل بعدی ، راه اندازی بهتری خواهید داشت. تغییر دادن جزئیات انیمیشن در مرحله پیش تولید بسیار ساده تر از تغییرات در حین تولید و پس تولید است ؛ که می تواند به شدت بر بودجه و برنامه تاثیر بگذارد. بنابراین ، هرچه بیشتر بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید و آنها را در این مرحله مطمئن کنید ، حرکت رو به جلو آسانتر خواهد بود.
این جا است که دوره ” هنر داستان سرایی ” پیکسار واقعا به من کمک کرد. این دوره به من فهماند که یک داستان خوب از چند مرحله یا قوس تشکیل شده است، یک موضوع و یک پیام دارد. در ابتدای هر هفته، زمانهایی را که میتوانید به یادگیری اختصاص دهید، در تقویم ثبت کنید. این کار به شما کمک میکند یادگیری را جدیتر بگیرید و زمان مشخصی برای آن کنار بگذارید. اما اگر روزی نتوانستید طبق برنامه پیش بروید، به جای ناامید شدن، فقط برنامه را باز تنظیم کنید.
انیمیشن سازی و متجرک کردن کارکترها و آبجکت های متجرک انیمیشن در این مرجله انجام می شود. در این مرجله مدل سازی کارکترها و آبجکت های انیمیشن از آبجکت های ابزاری تا آبجکت های محیطی و در کل هر بخشی از انیمیشن را داریم. ما معتقدیم که کلید شکوفایی استعدادهای کودکان در آشنایی به موقع با تکنولوژی و برنامهنویسی نهفته است. با آموزش اسکرچ، میتوانیم دانشآموزان جوان را با دنیای هیجانانگیز برنامهنویسی آشنا میکنیم. این سبک انیمیشن معمولاً دارای یک خط داستانی است و میتواند در چندین قسمت یا صحنه گسترش یابد.
مستقیم رو به جلو و تغییر ژست، رویکردهای متفاوتی برای انیمیشن هستند.مستقیم به معنای ایجاد هر فریم جدید به ترتیب از ابتدا تا انتها است. تغییر ژست به این معنی است که ابتدا ژستهای کلیدی را برای هر عمل ایجاد کنید و سپس ژستهای میانی را پر کنید. هنگامی که رندر به پایان رسید، اساسا تمام قطعات پایانی مثل یک پازل در اختیارتان است . ترکیب بندی یا Composing مرحله ای است که در آن همه چیز را دوباره کنار هم جمع می کنید و جزئیات نهایی را تکمیل می دهید تا همه چیز عالی به نظر برسد. برای اجرای وظایف مزرعه رندرم از “Flamenco ” استفاده کردم که یک مدیر رندر برای نرم افزار Blender است. من می خواستم محیط به اندازه کافی واقع گرایانه باشد تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، اما قطعا عکس واقعی نیست .
استاد براتی یکی از با تجربه برنامهنویسی جاوا اسکریپت هستند که خودشان تجربه حضور در پروژههای مختلفی را داشتهاند. وی علاوهبر تسلط کامل به Three.js، مهارتهای آموزش آنلاین و تدریس مطالب پیچیده را نیز به صورت ساده و قابل فهم دارد. ایشان تضمین میکنند که دانشجویان این دوره آنلاین با انجام کامل تمرینها و همگام بودن با کلاس میتوانند از گذراندن دوره آموزش Three.js بهترین نتیجه را بگیرند. دوره آموزش Three.js آکادمی سبزلرن بهترین گزینه برای شروع یادگیری کتابخانه تری جی اس است، زیرا به صورت آنلاین و با هزینهای اقتصادیتر از دورههای مشابه ارائه میشود. در این دوره آنلاین آموزشها از مفاهیم پایه آغاز شده و دانشجویان دوره با تمرین روی پروژههای واقعی، یاد میگیرند چطور از تری جی اس برای طراحی گرافیکی استفاده کنند.
این تبلت اساسا یک مانیتور غول پیکر است (13، 16، 24 یا 32 اینچی) که میتوانید مستقیماً روی آن بکشید. این تبلت طراحی دقیق را بسیار سادهتر و پاسخگوتر از یک تبلت معمولی میکند، اما هزینه بسیار بالاتری دارد. یک نرم افزار فرانسوی، TVPaint نرم افزار همه کاره انیمیشن دو بعدی است که شما همیشه به آن نیاز خواهید داشت. مطمئناً قویتر و پیچیدهتر از فتوشاپ است، اما همچنین بسیار گرانتر است. این نرم افزار مخصوص انیماتورها و استودیوهای حرفهای می باشد. کاراکترها شروع به حرکت میکنند و میتوانیم روح فیلم را در مقابلمان زنده کنیم.دیدن این یک چیز شگفت انگیز است، اما همچنین زمان زیادی میبرد.
رابط بصری و قیمت نسبتا ارزان آن، آن را به گزینهای عالی برای شروع کار با animation دو بعدی تبدیل کرده است. اولین نوع انیمیشن دو بعدی را میتوان انیمیشن سنتی یا انیمیشن سِل نامید. اصطلاح انیمیشن دستی ترجیح داده میشود زیرا مهمترین جنبه آن را مشخص میکند – این واقعیت که با دست کشیده میشود.این نوع، انیمیشن کلاسیکی است که احتمالاً بیشتر با آن آشنا هستید. در زمانهای قدیم، انیماتورها شخصیتها را فریم به فریم میکشیدند و سپس آن نقاشیها را روی ورقههای شفاف استات به نام سل برای نقاشی منتقل میکردند. نکته مهم این است که انیماتورهایی که با دست طراحی میکنند، هنوز هم با استفاده از تکنیکها و اصولی که در آن دوران کاغذ و سلهای قدیمی وجود داشت، animation خود را فریم به فریم میسازند.
با استفاده از تکنیکهای خاص، نتایج شگفتانگیزی به دست میآید که هم بصری تأثیرگذار و هم کارآمد است14. دیزنی با انیمیشنهای کلاسیکی مانند “سفیدبرفی و هفت کوتوله”، “پینوکیو” و “بامبی” انقلابی در صنعت انیمیشن آورد5. تصحیح رنگ به معنای واقعی کلمه آخرین تنظیمی است که ما در یک انیمیشن انجام می دهیم. این مرحله باعث می شود هر شات و کل پروژه یکدست تر به نظر برسد. جلوه های ویژه علاوه بر حضور در مرحله ی تولید می توان در پس تولید نیز باشد.برخی از جلوه های بصری مانند جرقه ، گرد و غبار ، قطرات باران ، لرزش دوربین و … در یک محیط دوبعدی در پایان پروژه ، بدون افت کیفیت ، راحت تر به دست می آیند.
2- طراحی شخصیت ظاهر بسیار مهم است زیرا چیز های زیادی در مورد خود شخصیت، زندگی و شخصیت آن می گوید. اگر فرصت دارید با یک تصویرگر کار کنید، خود من قطعا برای تصویر سازی بهترین نیستم ، اما همیشه طراحی را دوست داشتم و کار بر روی طراحی شخصیت برایم بسیار سرگرم کننده بود. همه ما فیلمی را می شناسیم که میتوانست عالی باشد، اما در حد متوسط یا حتی بد بوده، زیرا یکی از بازیگران بد بازی کرده یا برای نقش مناسب نبوده است . در انیمیشن 3 بعدی فرقی نمی کند، برای این که داستان خوب از آب در بیاید، به شخصیت های خوب نیاز دارید. با این حال، داشتن ایده در ذهن شما یک چیز است اما روی کاغذ آوردن آن، یک چیز دیگر. بیشتر اوقات متوجه می شدم که ایده های من بسیار ابتدایی هستند، مطلقا جالب نبودند و به هیچ وجه نمیتوانستم آن ها را به داستانی جذاب تبدیل کنم.
از سوی دیگر، رابط کاربری اسکرچ، ساخت انیمیشنها را بدون نیاز به دست و پنجه نرم کردن با مراحل پیچیده فراهم میکند. تبلتهای Intous Pro از شرکت وکوم، یکی از بهترین قلمهای نوری برای کسانی است که مشغول ساخت انیمیشنهای 3بعدی هستند. شما میتوانید این تبلت را در بیشتر شرکتهای انیمیشنسازی مشاهده کنید. تبلت Intous Pro (بعد از مدل Cintiq Pro) در بین دانشآموختگان انیمیشنسازی و گرافیک جزو پرفروشترینها و محبوبترینها به شمار میآید. پر تکرارترین سؤال بعد از اینکه “از کجا شروع کنم؟”، سوال پرطرفدار “از کدام نرمافزار استفاده کنم؟” است! پس از آنکه با فرآیند انیمیشنسازی آشنا شدید و تصمیم گرفتید از کجا شروع کنید؛ حالا نوبت به آن رسیده که سبک و نرمافزار مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
این ساده ترین و مستقیم ترین راه برای سناریو نویسی انیمیشن است ؛ البته این بیشتر یک مزیت و آپشن محسوب می شود و به این معنا نیست که غیر انیماتورها نمی توانند در سناریو نویسی انیمیشن موفق باشند و انیماتور بودن تنها راه نیست. همچنین می توانید سناریوهای انیمیشن های دیگر را بخوانید ؛ اگر می خواهید نحوه نوشتن یک فیلمنامه متحرک عالی را بدانید، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری خواندن سناریوهای انیمیشن های موفق است. در طراحی محیط ، به تک تک جزئیات توجه کنید و از هیچ کدام سرسری عبور نکنید. اما امروزه از کامپیوترها برای ساخت تصاویر متحرک دیجیتالی و انیمیشن کامپیوتری استفاده می شود. انیمیشن تنها یک ژانر فیلم نیست و به هیچ وجه نباید آن را ژانر فیلم دانست. بلکه یک رسانه ی کاملاً متفاوت است که از طریق آن می توان یک داستان بصری را بیان کرد.
در دنیایی که تکنولوژی با سرعتی شگفتانگیز در حال پیشرفت است، دانش جاوا اسکریپت به شما این امکان را میدهد که ساخت انیمیشن با برنامه نویسی، توسعه اپلیکیشنهای پیچیده وب و حتی برنامهنویسی سمت سرور را تجربه کنید. با تسلط بر این زبان و آموزش جاوا اسکریپت پیشرفته، شما قادر خواهید بود تا ایدههای خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید و در عین حال، مهارتی را که امروزه در بازار کار بسیار مورد تقاضا است، به دست آورید. به عنوان مثال اگر سیستم کامپیوتر حداقلی نداشته باشید که بتواند رندرهای سنگین پروژههای سهبعدی را انجام دهد، این محدودکننده در تصمیمگیری شما برای انتخاب روش انیمیشنسازی تأثیرگذار خواهد بود. آنوقت مجبورید به سمت انیمیشنهای دوبعدی بروید؛ مگر آنکه برنامهای بچینید برای آنکه سیستمتان را ارتقاء دهید! این مثالها برای آن است که بدانید در هر مرحله بهتر است اول شرایط خود را بسنجید و بعد دست به انتخاب بزنید.
اگر می خواهید با پردرآمدترین شغل های برنامه نویسی در ایران و جهان آشنا شوید، حتما مقاله پردرآمدترین شغل های برنامه نویسی را مطالعه کنید. این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به سادهترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند بهسادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیشنیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات میتوانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند. انیمیشن می تواند این نوع داستان ها را به نمایش در آورد ؛ این رسانه اجازه می دهد تا تصاویری که به خوبی به صورت زنده ترجمه نمی شوند و برخی دیگر که در لایو اکشن امکان پذیر نیست، به نمایش در آیند. تعداد زیادی سناریو نویس، سناریوهای خود را بدون قصد اولیه ایجاد داستانی برای انیمیشن به استودیوهای انیمیشن ارسال می کنند.
همچنین، شرکت در رویدادهای برنامهنویسی و هکاتونها میتواند به شما کمک کند تا با افراد حرفهای در این حوزه آشنا شوید. رابط کاربری گرافیکی نوعی رابط کاربری است که به کاربران امکان میدهد از طریق المانهای بصری و با استفاده از مواردی همچون آیکونها، منوها، پنجرهها و... Tkinter ماژول داخلی پایتون است که برای ایجاد برنامههای GUI استفاده میشود. پیش از شروع سناریو نویسی انیمیشن باید بدانید مخاطبان این انیمه چه کسانی هستند. این برنامه ابزاری کارآمد برای ساخت موشن گرافیک و جلوههای ویژه در Final Cut Pro به شمار میرود و برای کاربران مبتدی تا متوسط مناسب است.
در نهایت، مهمترین نکته این است که این مراحل را با شور و اشتیاق انجام دهید و از خلاقیت و تخیل خود برای ایجاد انیمیشن منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید. برای آشنایی با انواع دوره های برنامه نویسی و هزینه آن و همچنین معتبر ترین مدرک برنامه نویسی، به صفحه دوره های برنامه نویسی مراجعه نمایید. انتقال افکار خود به کاغذ یکی از سخت ترین مراحل در مراحل ساخت انیمیشن است و اغلب افراد تا آنجا که می توانند از نوشتن سناریو خودداری می کنند. در واقع دیالوگ ها تنها دو کار را انجام خواهند داد، کشف شخصیت و ایجاد تضاد؛ بنابراین دیالوگی بنویسید که به خواننده چیزی درباره شخصیت بگوید و یا تضادی را میان شخصیت های داستان ایجاد یا باز تولید کند. بله، برنامههایی مانند Blender رایگان هستند و امکانات بسیاری را برای ایجاد انیمیشن فراهم میکنند، در حالی که برخی از برنامههای دیگر نیاز به پرداخت هزینه دارند اما نسخههای رایگان یا آزمایشی آنها نیز موجود است.
یکی از تفاوتهای فنی کلیدی بین انیمیشنهای CSS و جاوا اسکریپت، «حلقه انیمیشن» (Animation Loop) است. این حلقه تابعی محسوب میشود که در فواصل زمانی منظم، معمولاً ۶۰ بار در ثانیه اجرا شده و حاوی کدی است که مسئول تنظیم و تغییر مقادیر ویژگیهایی است که انیمیشن را تعریف میکند. به جای متحرک سازی به روش سنتی، Character Animator از شما استفاده میکند که از وب کم و میکروفون خود برای متحرک سازی خودکار یک کاراکتر از پیش ساخته شده در زمان واقعی استفاده میکند، تقریباً مانند تصویربرداری از حرکت. این یک گزینه عالی برای مبتدیان است زیرا به کمترین میزان تجربه در animation نیاز دارد. هنگام انیمیشن سازی، دیدن همزمان بیش از یک فریم بسیار مفید است.در انیمیشنهای کاغذی این کار با کشیدن چندین نقاشی روی یک میز نور انجام میشود، اما در برنامههای انیمیشن مدرن اغلب قابلیتی به نام پوست پیازی کردن یا onion skinning وجود دارد.
برای این که وقت آزاد بیشتری پیدا کنید، برخی از کارهای کماهمیت را کنار بگذارید یا زمان انجام آنها را کاهش دهید. به خودتان یادآوری کنید که یادگیری برنامهنویسی یک سرمایهگذاری بلندمدت است و ارزش این اولویتبندی را دارد. بخش عمده هزینههای تک دیک با بودجه شخصی و حمایتهای شما کاربران گرامی تأمین میشود. اگر محتوای این صفحه برای شما مفید واقع شده با روشهای مختلفی از سراسر دنیا میتوانید در تکمیل و تداوم فعالیت این سایت به گروه کوچک ما کمک کنید و در اجر معنوی آن نیز سهیم شوید. سایتهای معتبری مانند freeCodeCamp و W3Schools منابع رایگانی برای یادگیری برنامهنویسی فراهم کردهاند. این سایتها محیطهای تعاملی برای تمرین کدنویسی نیز ارائه میدهند.
این مرحله در پیش تولید به شکل گیری سبک روایت و جریان داستان کمک می کند. یک فیلمنامه خوب ، پویا و دارای جریان طبیعی است که به تنظیم ریتم انیمیشن کمک می کند و بینندگان را درگیر می کند. بزرگترین دلیلی که چرا باید به پیش تولید در انیمیشن توجه بیشتری داشته باشید این است که این جایی است که انیمیشن شروع به شکل گیری می کند. این مرحله اولیه به شما این امکان را می دهد که به جای اینکه بفهمید وقتی به مرحله انیمیشن می رسید مدل ها چگونه کار می کنند و چگونه حرکت می کنند ، چالش ها را پیش بینی می کند. همچنین ، زمانی که پیش تولید را به درستی انجام دهید ، می توانید به نتیجه بسیار غنی تری برسید. گردش کار انیمیشن یا همان پیپ لاین سیستمی متشکل از افراد ، سخت افزار و نرم افزار است.این سیستم برای کار در یک ترتیب متوالی خاص برای انجام وظایف از پیش تعیین شده در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده ، که منجر به تولید یک انیمیشن می شود ؛ می باشد.
برنامه نویسی علم داده چیست