استراتژی سئو رایگان
آموزش کامل و رایگان تدوین استراتژی سئو آموزش رایگان سئو برای همه
هنگامی که کسب و کار شما در Google Maps ظاهر شد، می توانید عکس ها و پیشنهادات را به پروفایل خود اضافه کنید تا مخاطبان هدف خود را جذب کنید. اگر یک کسب و کار محلی با خدمات یا محصولات خاص منطقه ای را اداره می کنید، Google My Business یک ابزار SEO بسیار ضروری است . سایر ابزارهای تحلیلی معمولاً به هر حال داده های Google را بازگردانده اند، بنابراین می توانید از Google Analytics استفاده کنید که هم رایگان و هم دقیق است – یک موقعیت برد-برد. نتایج این ممیزی ها تصویر واضحی از عملکرد کلی نسخه دسکتاپ، برنامه وب یا نسخه موبایل به شما می دهد. از همین رو بهتر است یک استراتژی محتوا نیز تدوین کنید تا بتوانید بهتر روی اهدافتان تمرکز داشته باشید.
برای همین است که میگویم استراتژی داشتن کمکتان میکند هدف و مسیر رسیدن به آن را بشناسید و هزینه و زمانتان را در جای درست خرج کنید. برای درک بهتر سئو خارجی ابتدا لازم است که در مورد انواع لینک در سئو توضیح مختصری بدهیم. در این گام، تمرکز بر روی کسب دانش عمیقتر و تجربه عملی در پروژههای پیچیدهتر است. همچنین، اهمیت دارد که مداوما به روز باشید و از آخرین تغییرات در الگوریتمهای جستجو و روندهای بازار آگاه باشید. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید.
شما با استفاده از این ابزار میتوانید در عرض فقط چند دقیقه اطلاعاتی مانند اندازه یک صفحه و زمان لود آن بهدست آورید. شما با این ابزار رایگان تحلیل SEO میتوانید بررسی کنید برای لود سریعتر سایت خود چه کارهایی انجام دهید و آن را بهبود بخشید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو که گوگل در اختیار وبمسترها قرار داده، گوگل آنالیتیکس است. اگر میخواهید از دادههای مهم بازاریابی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید، این ابزار را جدی بگیرید. گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی است که دادههای زیادی از سایت شما در اختیارتان قرار میدهد.
گوگل یکسری کلمات کلیدی ثانویه و جایگزین هم در پایین صفحه نتایج جستوجو با عنوان «Related searches» یا «People also search for» هم پیشنهاد میدهد که میتوانید لیستتان را با آنها تکمیل کنید. به زبان خیلی ساده، تحقیق کلمات کلیدی یعنی پیدا و سوا کردن کلمات و عبارتهایی که کاربران درباره حوزه کاری شما جستوجو میکنند. بعنوان مثال اگر سایتی در زمینه پزشکی دارید و بر روی آن سئو انجام میدهید لازم است که نام پزشک و متخصص ناظر برای تأیید علمی مطالب منتشر شده را ذکر کنید. با دیدن مجموعه ویدئوهای زیر می توانید به تدوین استراتژی سئو برای کسب و کار خود مسلط شوید. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند.
اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را بهصورت موقت در رتبههای بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وبسایتها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز میکند. برای مثال، اگر یک وبسایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینکها در الگوریتم Hilltop بهعنوان معیار اعتبار در نظر گرفته میشوند.
مانیتورینگ وبسایت بهصورت مداوم برای پیگیری سایت در طول زمان و بررسی تغییرات اعمالشده. در ادامه برایتان ۵ شاخص کلیدی عملکرد را آورده ایم که بهتر است چشم از آن ها برندارید. هر زمان که دقیقاً عبارتی که میخواهید برای آن هشدار داده شود، ذکر شود، Google یک هشدار از طریق ایمیل برای شما ارسال میکند. این راهاندازی همچنین به شما امکان میدهد راههای متعددی را برای مشتریان بالقوه اضافه کنید تا از طریق پیامرسانی یا تماس مستقیم با کسبوکارتان با شما تماس بگیرند. وقتی نوبت به چیدمان یک استراتژی کلیدواژه قوی می رسد، به ایده روشنی از برخی آمار ضروری برای هدایت استراتژی خود نیاز دارید.
به مطالب مفید یک کنفرانس بزرگ سئو علاقه دارید، اما نمیتوانید به آن بروید؟ بسیاری از سخنرانان سئو بعد از هر رویداد، اسلایدهای خود را در اسلاید شیر آپلود میکنند. برایان دین دیگر مثل گذشته در یوتیوب ویدیو آپلود نمیکند، اما در کانال او ویدیوهای بسیاری از اطلاعات مفید در مورد SEO وجود دارد. این کانال که توسط لوک دوراند اداره میشود، ویدیوهای هفتگی درباره همه جنبههای سئو به اشتراک میگذارد. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا میکنید. برای اینکه نه خودتان، نه اعضای تیمتان گیج و سردرگم نشوید، بهترین کار این است که هدفتان را در قالب و چارچوب اسمارت (SMART) تعریف کنید.
تنها باید در مورد ساختار کلی صفحه، نحوه ارائه محتوا، لینکسازی داخلی به سایر بخشهای سایت و به طور کلی تجربه کاربر از کار با این صفحه را طراحی کنیم. استراتژی سئو سایت را همچون یک مثلث در نظر بگیرید که از 3 ضلع اصلی شامل؛ کسب و کار، کاربر و گوگل تشکیل شده است. در مطلب بررسی «Core Web Vitals» از «مجله فرادرس» در مورد هستههای حیاتی گوگل بهطور مفصل بحث کردیم و روش تحلیل آنها را در سرچ کنسول گوگل و دیگر ابزارهای آنالیز سئو وبسایت آموزش دادیم. برای آشنایی بیشتر با این شاخصها، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم. تا به اینجای مطلب چندین بار از کلمه بکلینک استفاده کردهایم که این موضوع نشاندهنده اهمیت بسیار بالای آنها است.
این کار در تشخیص کلمات کلیدی آسانتر در رتبهبندی به ما کمک بسیاری میکند. بنابراین پس از شرکت در دوره سئو و تسلط بر مفاهیم آن، آموزش تدوین استراتژی SEO هم به شما داده خواهد شد. علاوه بر این باید برای هر کدام از موضوعات فرعی یک مقاله کامل اختصاص دهید. این مقالات باید حجم کمتری نسبت به محتوای ستونی داشته و در آنها کلمات کلیدی طولانی یا لانگ تیل را هدف بگیرید. لازم است از محتوای ستونی به هرکدام از مقالات خوشهای لینک بدهید و از همه مقالات خوشهای هم به مقاله ستونی متناظر آنها لینک بدهید.
نیازی نیست تمام استراتژیهای موجود در دنیا را امتحان کنید تا به استراتژی سئوی مناسب برای کسبوکارتان برسید. فقط کافی است اصلی ترین رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی برای آن ها جواب داده است و کدام یکی نه. به دلیل اینکه گوگل بسیار بهتر متوجه کیفیت محتوا و سیگنالهای تجربه کاربری میشود، نمیتوان گفت که آتوریتی در سالهای آینده به تنهایی نقشآفرینی میکند. اگرچه بکلینکها و دامین آتوریتی در سال ۲۰۲۵ هم برای داشتن رتبهای مناسب، لازم هستند؛ اما جستجوی گوگل به سمت دموکراسی بیشتر پیش میرود. این ابزارها، توانایی تولید موضوع، تیترها، متاتگها، پاراگرافها و حتی تمام مقاله را با هزینه اندکی دارد.
اگر سایت شما دائماً خراب باشد یا استفاده از آن آنقدر خسته کننده باشد که مردم صفحه شما را با انزجار ببندند، حتی بهترین استراتژی محتوا و کلمات کلیدی جهان هم برای شما جواب نمی دهد. در استراتژی سئو نیازی نیست حتما هر پست یا صفحهای که میسازید مربوط به یک شاخه موضوع باشد. نوشتن درباره موضوعات مرتبطی که برای کاربران شما اهمیت دارد نیز، در رتبه گرفتن شما در گوگل تاثیر گذار است. در واقع هدف از تدوین استراتژی سئو این است که مفیدترین و مرتبطترین نتایج در جستجوها به مخاطبان ارائه شود. همچنین این امر موجب میشود که نام تجاری و برند شما نیز بازخوردهای خوبی دریافت کرده و بر سر زبانها بیفتد. ما در این مقاله به شما میگوییم که استراتژی سئو چیست و چگونه میتوان یک استراتژی خوب را تدوین کرد.
گوگل این نوع سئو را تشویق میکند و وبسایتهایی که از این روشها پیروی میکنند، معمولا در طولانی مدت رتبههای بالاتری کسب میکنند. توجه کنید که سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهایی که زمان کم و بودجه محدودی در اختیار دارند ممکن است چالش برانگیز باشد. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند.
این اهداف میتوانند شامل افزایش ترافیک ورودی سایت، افزایش فروش یا افزایش ورودی بخش خاصی از مشتریان باشد. استراتژی سئو موضوعی است که تقریبا در همه دورهها و مطالب آموزشی سئو به آن تاکید میشود. اکنون زمان آن است که به طور فعال به محتوای خود پیوند یا لینک ایجاد کنید. به طور خاص، ما قصد داریم 2 استراتژی ساخت لینک را به شما معرفی کنیم که در تدوین استراتژی سئو خارجی برای شما موثر خواهند بود. این الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۲۲ آخرین آپدیت آن منتشر شده، و همانطور که از اسمش پیداست شامل قوانین سخت گیرانه گوگل در رابطه با صفحاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامت و پول کاربر دارد. سایتهای فروشگاهی که کاربران در آنها محصولی را خریداری میکنند یا سایتهایی که محتواهای پزشکی و آموزشی که مستقیم با سلامت افراد سر و کار دارند در زیر ذرهبین این الگوریتم هستند.
اگر میخواهید سایتتان توسط خزندگان موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شود و وضعیت آن را از این نظر بررسی کنید، یکی از بهترین روشها استفاده از نقشه سایت یا سایت مپ است. نقشه سایت، صفحهای از سایت شما است که فهرستی کامل از آدرس صفحاتش را در خود دارد و به رباتهای موتورهای جستجو کمک میکند تا آن را سریعتر و راحتتر پیدا کنند. اگر میخواهید از یک ابزار رایگان تحلیل SEO قدرتمند استفاده کنید، Similar Web را توصیه میکنیم. این ابزار این امکان را برایتان فراهم میکند که جایگاه خود نسبت به سایتهای رقیب را بسنجید و مقایسه کنید. از طرف دیگر اطلاعات مهم دیگری در اختیارتان قرار میدهد از جمله بررسی ترافیک سایت رقبا، رتبه صفحات مختلف آنها، نرخ تعاملشان و غیره.
این دادهها به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی مناسبتری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتیکه تعداد این گزارشها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه میشود.
البته به کارگیری همه روشهای بالا به صورت همزمان ممکن است دشوار و گیجکننده باشد، بنابراین بهتر است در ابتدای کار روی دو یا سه مورد تمرکز کنید. فراموش نکنیم که سئو فرآیندی پیوسته است و در مدت زمان طولانی اثر و نتیجه خود را نشان میدهد. اگر برای کسبوکارتان نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشتید، از طریق صفحه مشاوره دیجیتال مارکتینگ خبرمان کنید. در پایان این مقاله میخواهم از همهی شما خوانندگان این مطلب دعوت کنم که نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در قسمت کامنتها برایم بنویسید. راستی امیدوارم در پایان برنامهی استراتژیک کسبوکارتان شما برندهی میدان باشید. ابتدا باید بدانید سئو فعالیتی زمانبر است و یک شبه نمیتوان ره صد ساله رفت.
شاخصهای کلیدی عملکرد خود را اندازه گیری کنید (حداقل هر ماه) تا مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به اهدافتان در حرکت هستید. مادامی که در حال کار بر روی برنامۀ سئوی خود هستید، به خاطر داشته باشید که موفقیتهای کوتاهمدت همیشه به موفقیت بلندمدت تبدیل نمیشوند. هیچ نقطه پایانی برای سئو وجود ندارد و همیشه باید رویکرد سئوی خود را بهبود بدهید تا سایتی شکست ناپذیر داشته باشید. حالا که متوجه شدیم استراتژی سئو چیست، وقت آن رسیده که ببینیم چرا به یک استراتژی سئو نیاز داریم. از آنجایی که ابزارهای سئو به طور فزاینده ای در دنیای فناروی وجود دارد ، گاهی اوقات خوب است آن را ساده نگه دارید و از ابزارهایی که مستقیماً توسط Google ایجاد شده است استفاده کنید. نتایج تلفن همراه همچنین امتیاز تجربه کاربری را به شما می دهد و مواردی مانند اندازه فونت و CTA را ارزیابی می کند.
فعالیتهایی مثل لینکسازی، انتشار مطلب در سایتهای دیگر و معرفی سایتتان در سایتهای دیگر و... چنین فعالیتهایی نقش مهمی در افزایش اعتبار سایت شما دارند و باعث جلب توجه گوگل میشوند. اما برای گوگل مهم است که لینکسازی سایت شما به صورت طبیعی انجام شود، در صورتی که گوگل بفهمد شما خودتان از طریق خرید رپورتاژ یا لینک یا هر فعالیت مصنوعی دیگری اقدام به لینکسازی کردهاید، شما را جریمه میکند. درواقع سئوی تکنیکال را باید زیربنای روند بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو در نظر گرفته و آن را در اولویت قرار دهید تا دیگر فعالیتهای سئوی سایت نتایج پربارتری به همراه داشته باشند. یادگیری سئو نیازمند درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و عوامل موثر بر رتبهبندی وبسایتها است.
اگرچه متخصصان سئو در حال حاضر توصیه نمیکنند که شرکتها بهجای نیروی تولید محتوا، به صورت کامل از رباتها استفاده کنند؛ اما تولید محتوا با هوش مصنوعی میتواند برای شروع راه کسبوکار شما، گزینه خوبی باشد. در سال ۲۰۲۵، انتظار میرود که تیمهای محتوا از این ابزارها در جریان کاری خود بیشتر استفاده کنند. حالا شما ۱۲ ابزار سئو از Google دارید که می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید. چه بخواهید دادههایی را که در حال حاضر دارید تجزیه و تحلیل کنید یا با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید، با این ابزارها میتوانید به چیزهای زیادی برسید. با این ابزار رایگان سئو گوگل می توانید تگهای سایت خود را راحتتر مدیریت کنید.
در این بخش میتوانید بررسی کنید که چه تعدادی از کاربران سایت به مشتری تبدیل شدهاند. بررسی رفتارهای کاربران هم، کمک زیادی به تدوین و اصلاح انواع استراتژی تبلیغاتی در سایت میکند. بخش رفتار (Behavior) گوگل آنالیتیکس نشان میدهد که بازدیدکنندگان در زمان ورود به سایت دقیقاً از چه صفحاتی بازدید کرده و چه کاری انجام دادهاند. شما با تدوین یک نقشه راه مؤثر برای سئوی سایت در طولانیمدت میتوانید روزبهروز به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود افزوده و به کسبوکار خود رونق بخشید. مشتریان بسیار زیادی در فضای اینترنت بهدنبال محصول شما بوده و آماده خریدن آن هستند؛ اما اگر شما در نتایج جستجو دیده نشوید سهمی از این بازار نخواهید داشت. خیلی مهم است که شما از نظر فنی، سایت بدون ایرادی داشته باشید؛ اینگونه کاربران می توانند به راحتی به بخش های مختلف سایت شما سرک بکشند و از آن دیدن کنند.
امیدواریم که خسته نشده باشید و تا انتهای این مقاله آموزشی رایگان با آکادمی ژاکت همراه بوده باشید. خب، برای جمع بندی میتوان نتیجه گرفت که سئو یک فرایند چند مرحلهای و مداوم برای بهینهسازی سایتها جهت بهبود رتبه و دیده شدن بیشتر در نتایج جستجوی گوگل است. یکی از مراحل کلیدی در این فرآیند، تحلیل سایت رقبا و درک سرچ اینتنت کاربر است. این مرحله به شما کمک میکند تا استراتژیهای کلمات کلیدی رقبا را تحلیل کرده و محتوایی تولید کنید که دقیقا با نیازهای کاربران همخوانی دارد. الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک میکند تا معنای کلی یک جستجو را درک کند، نه فقط کلمات کلیدی خاصی که در آن استفاده شدهاند.
در همین صفحه مسیر یادگیری را برای شما ترسیم کردهایم که از مشاهده ویدئوی نقطه صفر سئو شروع شده و با مطالعه کتاب و مشاهده چند ویدئوی رایگان ادامه پیدا میکند. ولی نگران نباشید؛ حتی اگر این مسیر را طی نکرده باشید کافیست که آشنایی اولیه با فضای وب، کار با کامپیوتر و مدیریت یک سایت اینترنتی داشته باشید. در پایان این فصل شناخت کاملی از مدل STP خواهیم داشت و ارتباط آن را با فرآیند تدوین استراتژی سئو درک میکنیم. محتوای قدیمی به دلایلی بسیاری ممکن است با کاهش رتبهبندی یا کمشدن ترافیک ورودی مواجه شود. معیارهای رتبهبندی گوگل تغییر میکنند و رقیبان نیز هر روز محتوای جدید تولید میکنند. «پرسونای خریدار» (Buyer Persona) برای مخاطبان هدف هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین برای تعیین ویژگیهای شخصیتی مخاطبان مختلف تا جای ممکن شفاف عمل کنیم.
این کار به شما امکان میدهد تا بفهمید آنها چگونه کلمات کلیدی را در محتوای خود به کار بردهاند. همچنین، میتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر عوامل محلی بهینهسازی کند. در این گام از آموزش رایگان سئو، تمرکز بر روی کاربرد عملی دانش سئو و توسعه مهارتهای تحلیلی است. این مرحله برای درک عمیقتر نحوه تاثیرگذاری سئو بر عملکرد وبسایتها و بهبود مستمر استراتژیهای بهینهسازی حیاتی است.
در بخش بررسی لحظهبهلحظه (Real-Time) میتوانید اطلاعات لحظهای از عملکرد کاربران مثل نحوه ورود، تعداد صفحات دیدهشده، صفحات فعال، مکان فعلی کاربران در سایت و غیره را بررسی کنید. شما باید بتوانید بهطور منظم پیشرفتتان را اندازه گیری کرده و از آن گزارش تهیه کنید. گزارشدهی به شما این امکان را میدهد که دادههای منسجم و دقیقی داشته باشید که میتوانند اعتماد ایجاد کنند. حالا که اهداف کسبوکارمان برایمان مشخص شده است، به یک معیار برای اندازه گیری میزان موفقیتمان نیاز داریم. شاخص کلیدی عملکرد یک معیار قابل اندازهگیری است که به شما میگوید چقدر برای رسیدن به اهداف کسبوکارتان موفق بودهاید. تا به حال با برنامههای مسیریابی کار کردهاید؟ برای این که این برنامهها بهترین مسیر را به شما نشان دهند ابتدا باید تعیین کنید که در کجا قرار دارید.
اگر سایتتان تازه تأسیس نیست و دستهها و صفحات آن قبلا ایجاد شده، باید به شکل بهینهای آنها بهبود دهید. پس از چند ماه، نحوه رتبه بندی پستهای وبلاگ و کلمات کلیدی آنها را پیگیری کنید. این روش میتواند به شما کمک کند که عنوانهای فرعی را تنظیم کرده و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما به آن علاقه مند باشند. آیا تا به حال آرزو کردهاید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل میتوانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریههایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت میکند.
هنگامی که این مشکلات را برطرف کنید، متوجه تغییراتی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک و ترافیک وب سایت خود خواهید شد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخشهای مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر بهکار بروند. مهم است که این کار بهصورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی میتواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست.
این بدان معناست که محتوا باید به خوبی قابل خواندن باشد، لینکها به اندازه کافی فاصله داشته باشند تا به راحتی قابل کلیک باشند و عناصر صفحه به گونهای باشند که در صفحههای کوچکتر به خوبی جا بگیرند. همچنین باید لینکهای داخلی سایت به گونهای ایجاد شوند که کاربر را در جهت محتوای مرتبط هدایت کنند. لینکهای داخلی مناسب باعث میشوند کاربران بتوانند به راحتی در سایت گردش کرده و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر شما هم در جستجوی آموزش سئو رایگان هستید یا میخواهید با آن مهارتهای خود را ارتقا دهید، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است. ما در اینجا نه تنها به آموزش رایگان سئو میپردازیم، بلکه هدف ما ارائه دانشی است که به شما کمک کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید.
این ابزارها که هرکدام ویژگیها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را میدهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقالهای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آنها را بشناسد به شما معرفی کردهایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی میکنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا میشوند و میتوانند با پیادهسازی استراتژیهای مناسب، به بهبود عملکرد وبسایتها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیکهای کاربردی نیز میشود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیادهسازی کنند. در پاسخ به این سوال که استراتژی سئو چیست باید بگوییم، استراتژی سئو (که به آن “رویکرد سئو” نیز گفته میشود) فرآیند برنامه ریزی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است.
هیچ راه میانبر یا آسانتری برای فریب این سیستم یا بهبود رتبهبندی در زمان کوتاهتر وجود ندارد. بهترین راه برای ساخت یک استراتژی محکم سئو تمرکز روی کاربران و رفتار آنها است. سئوی فنی با معماری بکاند (Back-End) فروشگاه اینترنتی سروکار دارد و به جنبههایی از سئو مثل کدگذاری، خزش و نمایهگذاری میپردازد که روی رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو تأثیربسزایی دارند. به خاطر داشته باشید که اهداف سئوی محتوای شما باید مشخص، قابل اندازهگیری و قابل دستیابی باشند و برای مدت زمان معین و با توجه به بودجه تعیین شده باشند. از مدلهای معروف هدفگذاری در استراتژیهای بازاریابی میتوان به مدل SMART اشاره کرد که به تعیین اهداف واقعبینانه بسیار کمک میکنند. چک لیستی برای خودتان آماده کنید و فعالیتهای انجام شده روی سایت را مطابق با چک لیست جلو ببرید.
بهجز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل بهعنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کردهاند. بهجز جستوجوی ساده، به رتبهبندی، پیشنهادات و رفتار جستوجوی گوگل هم دقت کنید. ناگفته نماند که سئو سایت کار یک و دو روز نیست و زمان میبرد تا تلاشهایتان به ثمر بنشیند و لازمه آن استمرار و رصد دستاوردها و نتایج و بهینهسازی آنهاست. دلایل مختلفی میتواند داشته باشد؛ مثلاً شاید این مقالات با اینتنت کاربران هماهنگ نیست، از نظر بصری جذاب نیست، خود متن محتوا ایراد اساسی نگارشی یا محتوایی دارد، یا شاید هم از نظر کیورد ریسرچ لنگ میزند. روشهای مختلفی برای دریافت بکلینک وجود دارد که بعضیها قانونی و مجازند، بعضیها هم غیرقانونی! برای تحلیل رقبا، میتوانید از ابزارهای سئو مثل semrush و ahref کمک بگیرید؛ منتهی این ابزارها پولی هستند و باید برای استفاده، اشتراکشان را تهیه کنید که البته به نظر من ارزش هزینه کردن را دارد.
سئو کلاه سیاه ممکن است به صورت موقت باعث افزایش رتبه شود، اما پس از شناسایی توسط گوگل، منجر به جریمه سنگین و کاهش شدید رتبه میشود. پس از آنکه گوگل متوجه تقلب شد، صفحات را از نتایج حذف کرده و حتی ممکن است سایت را به طور کامل مسدود کند. پس سئو کلاه سیاه نه تنها غیراخلاقی بلکه بسیار پرخطر است و توصیه نمیشود. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند.
این صفحه میتواند مثل یک صفحهی معمولی لندینگ پیج با داشتن کال تو اکشن اختصاصی طراحی شده باشد، یا اینکه صرفا برای جلب توجه کابر و انتقال او به محصولات یا خدمات مرتبط از طریق لینکهای موجود در صفحه بشود. جمعبندیتدوین استراتژی راهی است که میتواند موفقیت هر پروژه سئو را تضمین کند. زیرا در هنگام تدوین استراتژی شما اقدام به تعیین اهداف مشخص و مسیر دستیابی به آنها میکنید. این کار علاوه بر اینکه مسیر حرکت را مشخص میکند، باعث میشود عملکرد سایتتان را همواره مدنظر داشته باشید. برای داشتن یک استراتژی مناسب باید در آن، همه حوزههای سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو محتوا و سئو خارجی را پوشش دهید. با کمک آنالیز رقبا میتوانید میزان رقابت در حوزه کاری خود را بسنجید و نسبت به حجم فعالیتهای موردنیاز یک براورد کلی به دست آورید.
بعد از بررسی رفتار و نیازهای مخاطب، وضعیت سئو داخلی و همچنین وضعیت رقبا، باید یک برنامه عملی برای استراتژی تدوین کنیم. برنامه عملی در استراتژی سئو شامل بررسی و تحلیل موارد فنی، بهینه سازی محتوای قبلی سایت، برنامه ریزی برای تولید محتوای جدید با توجه به تحقیق کلمات کلیدی انجام شده و همچنین برنامه ریزی برای لینکسازی خارجی است. این برنامه شامل فهرست کارهایی که باید انجام شود و همچنین برنامه ریزی زمانی میشود. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو Screaming Frog نام دارد که برای بهینهسازی وب بسیار ارزشمند است. چون با استفاده از آن میتوانید ساختار یک سایت را تحلیل کرده و مشکلات تکنیکالش را پیدا کنید که جلوی افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو را گرفتهاند. این ابزار را میتوانید روی سیستمهای ویندوزی یا مک خود نصب کنید و با استفاده از آن اطلاعاتی مهم درباره سایت خود بهدست آورید.
سپس باید عناصری مانند عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، سرتیترها و متن اصلی بهینهسازی شوند تا کلمات کلیدی به طور موثر پوشش داده شوند. الگوریتم پنگوئن برای شناسایی و جریمه کردن وبسایتهایی طراحی شده است که از تکنیکهای ساخت لینک مصنوعی و غیرطبیعی استفاده میکنند. این الگوریتم به دنبال وبسایتهایی است که از روشهایی مانند خرید لینک یا استفاده بیش از حد از لینکهای متنی با کلمات کلیدی مشابه برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده میکنند. سئو تکنیکال یا فنی یکی از مراحل مهم در آموزش رایگان بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که با هدف بهبود جنبهها و زیرساختهای فنی سایت صورت میگیرد. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود. این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و میتواند باعث جذب کلیکهای بیشتر شود.
با کمک ابزار گوگل پیج اسپید (Google Page Speed Insights)، میتوان سرعت بارگذاری صفحات در نسخه دسکتاپ و موبایل را چک کرد. حداکثر سرعت بارگذاری یک وبسایت، در حالت استاندارد بین 1 تا 3 ثانیه است. در بخش جذب (Acquisition) نیز میتوانید ترافیک ورودی کاربران و شیوه جذب هر یک از آنها به سایت را بررسی کنید. هرچه کلمات کلیدی شما رقابتیتر باشند، دست پیدا کردن به بالاترین رتبه بیشتر طول میکشد. یکی از رایجترین اشتباهات افرادی که با سئو آشنایی ندارند، انتظار نتایج یک شبه است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/