دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست + معرفی 5 ابزار دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر این، با استفاده از سرویسهایی همچون بهلینک میتوانید چندین لینک مهم را در بیو اینستاگرام درج کنید. در قسمت قبل ۴ نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ که رقیبان شما از آن بی خبر هستند را برایتان شرح دادیم. در واقع بدون داشتن وب سایت استفاده از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بی معناست. گوشی شما به صدا درآمده و شما می گویید الو و آن طرف خانومی بی مقدمه سعی در فروش کپسول آتش نشانی به شما میکند. امروزه ویدیو مارکتینگ در بازاریابی آنلاین به داغترین بحث مربوط به تولید محتوا تبدیل شده است پیش از بازاریابی آنلاین ویدیو مارکتینگ در تلویزیون انجام میشده است و دلیل روانشناسی آن این است که یک ویدئو با داشتن تصویر، صدا و موسیقی بیشترین احساسات انسانی را برمی انگیزاند.

به نظرم داشتن وب سایت برای تمام کسب و کار های آنلاین اجباری است. اهداف شما در این زمینه میتواند شامل طراحی ریسپانسیو وبسایت بر روی نسخه موبایل و همچنین تجربه کاربری عالی بر روی موبایل باشد تا کار با آن راحتتر شود. پیش از آنکه جلوتر برویم باید این نکته را در نظر بگیرید که دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تقریبا کار غیرممکنی است. در دنیای امروز که ارتباطات حرف اول را میزند، مهمترین بخش درباره مشتریان، ارتباط با آنهاست. به عنوان مثال، Google AdWords شکلی از تبلیغات PPC به نام “تبلیغات جستجوی پولی” است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینهای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمیآید. منظور از هدفگیری این است که شما میتوانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. شما در کسب و کارتان چگونه از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید؟ به طور کلی دیجیتال مارکتینگ برای همه کسب و کارها هدفمند خواهد بود.

خیلی از دوستان فکر می کنند بازاریابی دیجیتالی فقط برای کسب و کارهایی است که دارای یک وب سایت هستند. به عنوان مثال اگر بخواهیم محصولی از فروشگاه اینترنتی خود را بفروشیم می دانیم که دقیقا مشتریان چه چیزهایی جست و جو می کنند و ما هم می توانیم با تمرکز روی آن ها نیاز اصلی مشتریان را شناسایی کنیم و به بهترین نحو برطرف شان کنیم. بله از طریق اینستاگرام هم می توانید مشتریان دلخواه خود را جب کنید اما به هیچ وجه نمی توانید از دیگر ابزارهای دیجیتال مثل ایمیل مارکتینگ برای وفادار سازی آن ها و ارتباط مداوم با مشتریان خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید